1- دانشیار گروه علوم اجتماعی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران (نویسنده مسئول) shiri.tahmures@gmail.com ، shiri.tahmures@gmail.com
چکیده: (269 مشاهده)
مقدمه:رسانهها، کارکردها و نقش های متعددی در جامعه برعهده دارند. به دلیل شناخت ناکافی از رابطه عوامل موثر بر بکارگیری رسانههای اجتماعی در استراتژیهای ارتباطی، فرصتهای بیشماری نادیده گرفته شده و از بین میروند. از این رو شناخت و بررسی این عوامل امری ضروریست که در این مقاله به این مهم پرداخته شده است. هدف: هدف از این تحقیق طراحی مدل مدیریت راهبردی ارتباطی سازمان تامین اجتماعی در تعامل با رسانه از روش داده بنیاد میباشد. روش کار:این پژوهش در چارچوب رویکرد کیفی و با به کارگیری روش تحقیق داده بنیاد انجام شد. ابزار جمع آوری داده ها، مصاحبه های نیمه ساختار یافته می باشد . به منظور گردآوری اطلاعات، با به کارگیری روش نمونهگیری هدفمند با 20 نفر از خبرگان در حوزه تامین اجتماعی مصاحبه انجام شد. تجزیه و تحلیل دادهها در سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجام گرفت. بر اساس آن، الگوی کیفی پژوهش طراحی شد. یافته ها: یافته های پژوهش حاضر، نشان دهندهی استخراج 128 کد یا مفهوم اولیه از مصاحبهها و نیز احصاء 46 مفهوم و 5 مقوله دسته بندی شده می باشد. نتایج نشان داد که مقوله و مفاهیم دربرگیرنده :شرایط علی شامل نیازها و خواستههای مخاطبین، هدف گذاری سازمان، پاسخگو بودن ، مطالبه گری . شرایط راهبرد/کنشها شامل: توسعه ارتباطات کارکنان، افزایش تخصص و علم سازمان، آینده نگری، دیدگاه جامع داشتن، تدوین برنامههای عملیاتی، استانداردهای جهانی، شناخت شرکای اجتماعی، سیاستهای کلان مناسب میباشد. شرایط زمینهای شامل : عوامل نرم افزاری و سخت افزاری، عوامل درون سازمان و برون سازمان، چگونگی ارائه پیام، زمان و وسیله انتقال پیام میباشد. شرایط مداخله گر شامل : ایجاد فضای مناسب، انتشار اخبار سازمان، توسعه روابط عمومی، اقناع مخاطبان، رضایتمندی مخاطبان و شرایط اقتصادی کشور می باشد.
karami N, shiri T, mozafari A. Designing the Social Security Organization's strategic communication management model in interaction with the media from the Foundation's data method. مدیریت پرستاری 2023; 12 (3) URL: http://ijnv.ir/article-1-1065-fa.html
کرمی نفیسه، شیری طهمورث، مظفری افسانه. طراحی مدل مدیریت راهبردی ارتباطی سازمان تامین اجتماعی در تعامل با رسانه از روش داده بنیاد. فصلنامه مديريت پرستاري. 1402; 12 (3)